Slican serwis  Slican dystrybutor

serwery telekomunikacyjne

ASTERISK

Asterisk – oprogramowanie centrali telefonicznej PBX serwera VoIP na licencji GPL. Centrala telefoniczna Asterisk, jest serwerem VoIP z systemem Linux i oprogramowaniem Asterisk firmy Digium, którego twórcą jest Mark Spencer. Mark Spencer i firma Digium na potrzeby programu stworzyli protokół IAX jako alternatywę dla skomplikowanego SIP. Asterisk jest także macierzystym środowiskiem protokołu wykrywania usług VoIP dostępnych na danym węźle o nazwie DUNDi, który ma być alternatywą dla ENUM w architekturze P2P. Nazwa „Asterisk” (z ang. „gwiazdka”) wiąże się z powszechnym użyciem w informatyce symbolu „*” do zastępowania dowolnego znaku. Asterisk jest bardzo rozbudowany i elastyczny w konfiguracji, a przez to również nadaje się niemal do każdych zastosowań.

Cechy Asteriska
– działa pod kontrolą systemów operacyjnych MS Windows, Linux, BSD i Mac OS X
– obsługa protokołów SIP, IAX, H.323, ADSI, MGCP, SCCP
– obsługa kart produkowanych przez firmę Digium pracujących w sieciach PSTN i ISDN
– obsługa kart rozszerzeń innych producentów np. Junghanns.NET (sloty PCI)
– informacje o połączeniach zapisywane są jako Call Detail Record
– możliwa współpraca z popularnymi bazami danych, np. MySQL, PostgreSQL

Serwer IP Asterisk umożliwia podłączenie firmowych telefonów IP/bramek z tradycyjną telefonią, oraz z operatorami VoIP. Asterisk pozwala na dowolne konfigurowanie połączeń wychodzących oraz przychodzących. Serwer Asterisk zapewnia standardowe funkcje jakie posiadają tradycyjne centrale telefoniczne jednak koszt wdrożenia centrali Asterisk jest znacznie niższy.
Serwer Asterisk zapewnia takie funkcje jak:

– konferencje
– IVR (system zapowiedzi głosowych z możliwością konfiguracji ścieżki połączeń w zależności od wyboru opcji przez dzwoniącego)
– obsługa faksów przychodzących z możliwością ich przekierowania na wskazany adres email
– nagrywanie i monitorowanie rozmów
– blokowanie wybranych numerów przychodzących i wychodzących
– kierowanie połączeń przychodzących dowolnie konfigurowalne
– kolejkowanie połączeń – dowolna ilość kolejek
– grupy dzwonienia
– przekazywanie rozmów
– połączenia oczekujące
– oddzwanianie
– DISA; funkcja pozwalająca na zadzwonienie na numer centrali a następnie wykonanie połączenia zwrotnego z centrali (np. przeniesienie kosztu połączenia na żądanie)
– dowolne konfigurowanie dźwięków odtwarzanych podczas połączenia oczekującego
– VoiceMail; poczta głosowa z możliwością przesyłania nagrania na pocztę email
– parkowanie połączeń
– wykonywanie kopi zapasowej nagrań, poczty głosowej, systemu
– raporty połączeń dostępne przez www


Telconnect, 31-112 Kraków, ul. Smoleńsk 29, tel: 12 397 22 87, fax: 12 397 22 88, e-mail: biuro@telconnect.com.pl