Slican serwis  Slican dystrybutor

serwery telekomunikacyjne

ALCATEL OmniPCX Office

OmniPCX Office jako jeden system przeznaczony dla firm od 6 do 236 pracowników, zarządza Internetem, usługami głosowymi i przepływem danych. OmniPCX Office jest systemem typu „wszystko-w-jednym” i jako taki jest bardzo łatwy w użyciu, instalacji i utrzymaniu. Jest całkowicie prekonfigurowany i maksymalnie niezawodny. Wszystkie aplikacje są wbudowane w system : bezpieczny, współdzielony dostęp do Internetu, serwer e-mail, VoIP, infrastruktura i usługi LAN, CTI, zarządzanie rozmowami (wbudowany osobisty asystent i poczta głosowa, mobilność wewnątrz przedsiębiorstwa,…). W rezultacie system jest bardzo efektywny kosztowo.

OmniPCX Office jest systemem modularnym. Otrzymacie Państwo system całkowicie skonfigurowany i wyposażony stosownie do Waszych potrzeb. I co ważniejsze, gotowy do rozbudowy w takim samym tempie w jakim rosnąć będzie Wasze przedsiębiorstwo. Modularna architektura OmniPCX Office w połączeniu z koncepcją kluczy software’owych, pozwala na zaoferowanie najlepszych rozwiązań, bez względu na stopień rozwoju firmy. Bez względu na to, czy będziecie Państwo potrzebowali dodatkowej funkcji, nowych aparatów czy też będziecie chcieli zwiększyć pojemność całego systemu, OmniPCX Office został zaprojektowany dla małych, którzy stają się dużymi.

OmniPCX Office jest systemem otwartym. W urządzeniu tym zaadoptowano Linux, system operacyjny posiadający szerokie poparcie przemysłu komputerowego. Linux jest wydajnym, potężnym i stabilnym systemem operacyjnym kompatybilnym z wieloma aplikacjami i w szczególności usługami sieciowymi, zawierającym wszystkie standardowe protokoły (CSTA, TAPI, IP), co oznacza, że jest otwarty na szeroki wybór aplikacji stworzonych przez Alcatel i innych dostawców.

Alcatel OmniPCX Office umożliwia wdrożenie e-komunikacji – Internet, głos i transfer danych – w małych i średnich przedsiębiorstwach.
OmniPCX Office jest modularnym rozwiązaniem typu „wszystko-w-jednym” łatwym w zakupie, łatwym w utrzymaniu i rozbudowie. Posiada prostą ale potężną architekturę składającą się z modułów rack, kart i kluczy software’owych.

W czasach, kiedy sieci LAN (Local Area Network) są niezbędnym elementem przedsiębiorstwa, pomagającym dzielić się informacjami i urządzeniami biurowymi, pozwalającym na pracę grupową, dostęp do Internetu czy VoIP, zintegrowane w OmniPCX Office switch-e LAN stanowią doskonały wybór dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zaimplementowana w nich technologia fast Ethernet znacząco zwiększa wydajność sieci LAN, pozwalając pracownikom na przesyłanie dużych plików, bezproblemowy dostęp do baz danych i aplikacji multimedialnych. Zintegrowana w Alcatel OmniPCX Office karta LAN oferuje przełączanie w technologii fast Ethernet. Przepustowość portów wynosząca do 100 Mb/s pozwala na przesyłanie dużych plików, bezproblemowy dostęp do baz danych i aplikacji multimedialnych. Dzięki funkcji „auto-sensing” detekcja szybkości przyłączonego urządzenia (10Mb/s / 100Mb/s) odbywa się automatycznie, bez potrzeby przeprowadzania dodatkowych czynności konfiguracyjnych.

Zintegrowany w Alcatel OmniPCX Office LAN jest modularny i oferuje efektywne kosztowo rozwiązanie od 8 do 84 porów. Karty LAN posiadają porty up-link, pozwalające na dalszą rozbudowę sieci poprzez dodanie kolejnych switch-y lub wykorzystanie istniejących.

Alcatel OmniPCX Office posiada wbudowany serwer DHCP automatycznie
i dynamicznie przypisujący adresy IP urządzeniom w sieci LAN. Pozwala to na łatwą instalację urządzeń IP w sieci LAN bez potrzeby przeprowadzania dodatkowych czynności konfiguracyjnych. OmniPCX Office czyni Internet prostym integrując w jednym systemie wszystkie komponenty niezbędne do profesjonalnej pracy w sieci. OmniPCX Office jest rozwiązaniem typu „wszystko-w-jednym”
pozwalającym na bezpieczny, współdzielony dostęp do Internetu, posiadającym wbudowany serwer e-mail oraz aplikacje bezpieczeństwa, kontroli i zdalnego dostępu. Łatwy w zarządzaniu OmniPCX Office jest idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw. OmniPCX Office pozwala kilku użytkownikom w sieci LAN na jednoczesny dostęp do Internetu przy wykorzystaniu pojedynczego konta u ISP.
OmniPCX Office wspiera szeroki zakres interfejsów WAN, od 64kb/s ISDN do 2Mb/s z modemem ADSL lub linią dzierżawioną. Połączenie z Internetem może być ustanawiane na żądanie lub jako połączenie stałe. OmniPCX Office optymalizuje Państwa inwestycję współdzieląc zasoby WAN pomiędzy Internet, komunikację głosową oraz transfer danych.

OmniPCX Office łączy kilka mechanizmów bezpieczeństwa. Jednym z nich jest wbudowany certyfikowany firewall chroniący informacje przedsiębiorstwa przed atakami z Internetu. Firewall ten został nagrodzony przez niezależną organizację zajmującą się testowaniem tego typu produktów – West Coast Labs Checkmark, co stanowi wystarczający wskaźnik jakości bezpieczeństwa w naszym rozwiązaniu.
OmniPCX Office posiada wbudowany serwer proxy pozwalający na kontrolę i ograniczenie korzystania z Internetu. Serwer proxy pozwala na zdefiniowanie praw dostępu do Internetu poszczególnych użytkowników, poszczególnych usług i aplikacji sieciowych. Wykorzystuje się tutaj takie mechanizmy jak: filtrowanie adresów URL przy pomocy białych i czarnych list czy też ograniczenie dostępu na podstawie zdefiniowanych zakresów czasowych. Co więcej, omawiany serwer dostarcza szczegółowych statystyk związanych z użyciem Internetu i innych aplikacji sieciowych.
Zintegrowany serwer cache zwiększa wydajność pracy z Internetem poszczególnych pracowników poprzez przechowywanie na dedykowanym dysku ostatnio przeglądanych stron sieciowych lub ostatnio ściąganych plików FTP. Dzięki temu, kiedy kolejny użytkownik chce uzyskać dostęp do tych samych plików lub stron, są one dostępne w cache’u i nie muszą ponownie być ściągane z Internetu. Następuje znaczna redukcja kosztów komunikacyjnych oraz wzrost omfortu pracy z Internetem.

OmniPCX Office przenosi Państwa firmę na wyższy poziom zdolności komunikacyjnych dzięki zintegrowanemu serwerowi e-mail. Serwer ten może spełniać funkcję ogólno firmowego serwera pocztowego bez potrzeby dokonywania jakichkolwiek dodatkowych inwestycji w sprzęt lub oprogramowanie. Każdy użytkownik może posiadać osobistą skrzynkę pocztową i adres e-mail. Wbudowany w OmniPCX Office serwer e-mail obsługuje standardowe protokoły pocztowe oraz większość oprogramowania klienckiego POP3/SMTP, Microsoft® Outlook™, Microsoft Outlook Express czy też Lotus Notes. OmniPCX Office jest na tyle elastyczny, że może pracować w różnych architekturach, rozpoczynając od bycia prostą bramką e-mail jeśli w sieci LAN Państwa firmy znajduje się już serwer pocztowy a kończąc na pracy jako pełnoprawny serwer pocztowy obsługujący cały wewnętrzny i zewnętrzny ruch e-mail.

Serwer e-mail w OmniPCX Office jest rozwiązaniem „plug & play”. Jest prosty w konfiguracji i nie potrzebuje dodatkowego sprzętu. E-mail zwiększa produktywność Państwa firmy dzięki ulepszeniu komunikacji w firmie i poza nią.

Możecie Państwo uprościć strukturę okablowania w Waszej firmie poprzez wykorzystanie sieci LAN do transportu nie tylko danych ale i głosu. Dzięki serwerowi telefonicznemu w OmniPCX Office utrzymacie państwo ten sam zestaw usług i funkcji telefonicznych, do których jesteście przyzwyczajeni. Dzięki wbudowanemu w OmniPCX Office serwerowi DHCP, przenoszenie lub dodawanie telefonów IP wymaga tylko włączenia ich do dowolnego gniazda Ethernet.

OmniPCX Office obsługuje pełny zestaw urządzeń telefonii IP :

– IP Reflexes: pełna linia zintegrowanych aparatów IP, dzięki którym korzystanie z telefonii w sieci IP staje się proste i transparentne dla użytkownika

– Fast IP Enabler: przystawka zamieniająca istniejące aparaty cyfrowe Reflexes w aparaty IP Reflexes

– IP PIMphony: telefon programowy używający PIMphony basic, Pro lub Team zainstalowanych na multimedialnych komputerach w trybie IP.

– Urządzenia H323: standardowe aparaty H323 lub dowolne komputery z odpowiednim oprogramowaniem H323 (np. Microsoft NetMeeting )

Jeśli Państwa firma posiada pracowników pracujących w domu lub innych zdalnych lokalizacjach, po zainstalowaniu OmniPCX Office będą oni mogli korzystać ze telefonii IP. Zdalne telefony IP są zarządzane przez serwer telefonii w siedzibie głównej i oferują tą samą funkcjonalność co telefony znajdujące się w centrali. Stałe łącze IP (linia dzierżawiona, IPVPN) jest dobrym rozwiązaniem łączącym lokalizacje generujące między sobą duży ruch głosowy, którego jakość jest znaczącym parametrem. Łącze internetowe będzie używane przez okazjonalnie nawiązujących połączenie pracowników zdalnych lub mobilnych, a OmniPCX VPN zagwarantuje bezpieczeństwo i tajność połączenia.

W celu dokładnego dopasowania do rozmiarów przedsiębiorstwa, OmniPCX Office istnieje w 3 rozmiarach obudów (rack 1, 2 & 3), współdzieląc pojedyńcze oprogramowanie. Aby dokładnie dopasować się do potrzeb firmy pojemność systemu może zostać rozszerzona na zamówienie, poprzez zastosowanie dowolnej kombinacji każdego z 3 rodzajów obudów, aż do systemu składającego się z 3 modułów.
System został zaprojektowany tak, aby obudowy mogły być umieszczone jedna na drugiej (do trzech), lub zamontowane w standardowym, 19 calowej obudowie rack.

ALCATEL OmniPCX Enterprise

Alcatel 4400 – system komunikacji głosowej nowej generacji oparty na technologii „Crystal” firmy Alcatel. System ten powstał aby sprostać oczekiwaniom średnich i dużych przedsiębiorstw zatrudniających od 50 do 32000 użytkowników. Jest on przeznaczony do obsługi poszczególnych abonentów w grupie oraz do zastosowań indywidualnych.
Dzięki tej technologii możliwe jest:
– Komunikowanie się drogą wąskopasmową i szerokopasmową;
– Obsługiwanie tradycyjnych usług głosowych;
– w przyszłości – komunikacja multimedialna.
Wewnętrzna architektura oprogramowania została oparta na modelu klient-serwer obsługiwanym przez (zgodny z UNIX’em) system operacyjny z Chorus Mix. Dzięki ACT (Alcatel Cystal Technology) wszystkie płyty składowe są ze sobą połączone, co sprawia że system nie blokuję się w żadnej konfiguracji i pojemności. W różnych trybach dostępu,każde połączenie zarządzane jest przez specjalny układ „C1” firmy Alcatel. W trybie komunikacji wąskopasmowej, system komunikacyjny Alcatel 4400 umożliwia przepustowość do 8Mbit/s pomiędzy płytami, w przypadku połączenia szerokopasmowego ATM, te same łącza umożliwiają przepustowość do 622Mbit/s.

Zasady komunikacji:
– wysyłanie:każdy interfejs wysyła własne dane i kanały sygnałowe na wszystkie łącza,
– odbiór:każdy interfejs odbiera wszystkie kanały transmitowane przez inne interfejsy,a przetwarza te, które są dla niego przeznaczone,
– dla dowolnej liczby użytkowników ruch telekomunikacyjny o natężeniu jednego Erlanga, port nie ma możliwości zablokowania systemu,
– brak wspólnej szyny – brak problemów z połączeniem gdy wystąpił problem na jednym łączu,
– decentralizacja funkcji wszystkich interfejsów – komutacja, detekcja tonowa, konferencje wielostronne,detekcja Q23 i inne;
– decentralizacja zasilania wszystkich płyt, Wspólne napięcie 48V, poszczególne płyty przekształcają napięcie,

Niezależnie od wielkości konfiguracji, jednostka centralna jest zbudowana z jednej płyty CPU, obsługuje funkcje wspólne dla całego systemu i zarządza aplikacjami.
Generuje sygnały sterujące, taktujące itd. Zezwala poszczególnym interfejsom systemu na ładowanie procesów i danych. Zapewnia także:
– zewnętrzny interfejs dla odtwarzania muzyki w tle(podczas oczekiwania na połączenie);
– generator tonowy MFQ23 dla linii NDDI;
– cztery interfejsy łączy V24 oraz jedno łącze Ethernet TCP\IP obsługujące dostęp do systemu.

Własny kontroler wejścia/wyjścia umożliwia współprace płyty CPU z interfejsami. Płyta CPU może zostać przyłączona do kontrolera wejścia/wyjścia o nazwie IO2, w przypadku gdy konfiguracja wymaga wykorzystania dodatkowych fizycznych lub logicznych interfejsów V24(najczęściej do zastosowań w hotelach lub szpitalach). Istnieje możliwość pracy systemu z dwiema CPU: aktywną oraz zapasową. Na zapasowej płycie CPU dublowany jest w czasie rzeczywistym status komunikacji i danych (np. rekordy taryfikacyjne). Na aktywnej płycie, wykrywane są awarie sprzętowe i oprogramowania, przez wszystkie interfejsy. Interfejsy te przełączają się automatycznie a pracę z płytą zapasową, która w tym samym czasie przejmuje obsługę procesu i generuje sygnał zegarowy odniesienia. Zrealizowana w ten sposób nadmiarowość charakteryzuje się następującymi zaletami:
– podtrzymywanie rozmów w toku;
– przekazywanie wstrzymanych rozmów zewnętrznych do operatora;
– ochrona przed błędami w funkcjonowaniu oprogramowania.

Płyta wejścia\wyjścia IO2 jest opcjonalnym składnikiem systemu ACT. Zbudowana jest ona na 32-bitowym procesorze i podłączona do jednostki centralnej poprzez szynę CPU.
Płyta ta umożliwia zastosowanie następujących funkcji:
– dostęp do 30 kanałów V120 B (HDLC) – funkcja ta umożliwia logiczny dostęp do lokalnych aplikacji z zewnątrz;
– dwanaście portów V24 – umożliwia fizyczny dostęp do lokalnych aplikacji systemu z zewnątrz;
– przetwornik DC/DC do kontroli zasilania płyty;
– możliwa komutacje, koncentrację oraz transmisję pakietów danych X25

Interfejsy
Występują trzy kategorie interfejsów:CPU/centralny serwer baz danych,interfejsy rozszerzeń i linii oraz pomocnicze płyty przeznaczone do obsługi wzajemnych połączeń i funkcji(np.pomoc głosowa).
Każda płyta interfejsu charakteryzuje się następującymi funkcjami:< br/>
– Interfejs ACT;
– protokół inicjujący skorelowany z płytą CPU(obecność płyty,adres itd);
– wymiana sygnałów z płytą CPU;
– komutacja układowa;
– detekcja tonowa i wieloczęstotliwościowa.
Wszystkie płyty wykorzystują do wytwarzania własnego napięcia potencjały 0V i 48V.

Wyróżnić możemy następujące typy interfejsów:
1. Interfejsy wewnętrzne:
– połączenie z urządzeniami analogowymi – płyta Z
– połączenie dla systemu przywoławczego – płyta PAG
– połączenie z radiowymi stacjami przekaźnikowymi – płyta DECT
– połączenie dla cyfrowych terminali, adapterów i stacji operatorskich – płyta UA
– podłączenie urządzeń naszynie S0 bus – płyta BRA(1x2B+D) i płyta BPRA(1x30B+D i 3x2B+D);
2. Publiczne połączenia cyfrowe:
– publiczne, cyfrowe, 30-kanałowe PCM (2048kbit\s)
– połączenie dla dostępu podstawowego i pierwotnego z siecią publiczną ISDN – płyty BRA(1x2B+D), PRA(1x30B+D) i BPRA(1x30B+D i 3x2B+D)
– transmisja danych w pakietach w kanałach D sieci ISDN – płyty BRA, PRA i BPRA;
3. Prywatne połączenia cyfrowe:
– dzierżawione łącze cyfrowe z sygnalizacją dekadową, R2 lub wieloczęstotliwościową Q23 – płyta PCM
– połączenie z wykorzystaniem protokołu Alcatel ABC dla jednorodnych sieci prywatnych – płyty PRA i BPRA;
– połączenie z wykorzystaniem protokołu QSIG dla niejednorodnych sieci prywatnych – płyty PRA i BPRA;
4. Publiczne połączenia analogowe z publicznymi sieciami telefonicznymi – linie NDDI znajdujące się na półkach Crystal lub US;
5. Prywatne połączenia analogowe typu dzierżawione linie analogowe – linie EMTL2, L1TL4, ACTL2, znajdujące się na półkach Crystal lub US.


Telconnect, 31-112 Kraków, ul. Smoleńsk 29, tel: 12 397 22 87, fax: 12 397 22 88, e-mail: biuro@telconnect.com.pl